Ankara'daki YHT Faciasına Davet Çıkaran İhmal Ortaya Çıktı

Ankara'da 9 kişinin öldüğü yüksek hızlı tren kazasında TCDD yönetiminin ihmallerini gösteren yeni bilgiler ortaya çıktı. Buna göre, trenin 50 kilometre olan hız sınırı kazadan 4 gün önce 110 kilometreye çıkarıldı.

Ankara'daki YHT Faciasına Davet Çıkaran İhmal Ortaya Çıktı

Ankara'da 4 yıl önce 9 kişinin hayatını kaybettiği yüksek hızlı tren kazasına ilişkin dava dosyasına TCDD'nin ihmalini ortaya koyan yeni bir delil girdi. Trenin kara kutusu üzerinde inceleme yapan bilirkişiler, kaza öncesinde trenin 120 kilometre hıza çıktığını saptadı. Oysa Avrupa Tren Kontrol Sistemi'ne (ETCS) göre, kazanın yaşandığı hatta trenin maksimum 50 km hız yapması gerekiyordu. TCDD'nin, kazadan 4 gün önce hız limitlerini değiştirerek, maksimum hızı 110 kilometreye çıkardığı ortaya çıktı.

13 Aralık 2018 tarihinde yaşanan YHT tren kazasına ilişkin davada, trenin kara kutusu üzerindeki bilirkişi incelemesi tamamlandı. Ankara 30. Ağır Ceza Mahkemesi'nde süren davanın dosyasına giren raporda, tren makinistinin 06.15'te treni açtığı ve Avrupa Tren Kontrol Sistemi'ne (ETCS) tren bilgilerini girdiği ifade edildi.

50 KM YERİNE 120 KM HIZ

Rapora göre, 117 km hızla ilerleyen ve yanlış hatta giren makinist, saat 06.36'da karşıdan gelen kılavuz treni görünce acil durum frenini devreye soktu. Trenin hızı 10 saniye içerisinde 87 km'ye kadar düşse de bu durum kılavuz trenle çarpışmasını engelleyemedi. Trenin hız bilgisi de burada kesildi.

DW'nin haberine göre Kazada hayatını kaybeden makinistin hız sınırını 120 km'ye çıkarmasının arkasında ise TCDD'nin kazadan 4 gün önce yayımladığı bir emir olduğu anlaşıldı.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner205

banner204