NASA'dan Türkiye'ye Kuraklık Uyarısı!

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), Türkiye'nin yer altı su rezervlerinin ortalama seviyenin altında yer aldığını açıkladı.

NASA'dan Türkiye'ye Kuraklık Uyarısı!

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) yeryüzü gözlemevi tarafından yayınlanan verilere göre, Türkiye yeraltı suları açısından da kuraklık riskini barındırıyor.

NASA, Gravity Recovery and Climate Experiment Follow On (GRACE-FO) uydularıyla 11 Ocak 2021 itibarıyla Türkiye'deki yer altı sularının durumunu hesapladı.

Yayınlanan raporda, "2021'in başlamasıyla birlikte Türkiye'nin büyük bölümünde şiddetli kuraklık yaşanıyor. Ülkenin en kalabalık şehri olan (15 milyon) İstanbul çevresindeki çok sayıda rezerv 15 yılın en düşük seviyesinde. Bu koşullar devam ederse mahsul üretimi tehlikeye girebilir" ifadeleri kullaınıldı.

Mevcut durumun 2019 yılındaki yağış azlığı nedeniyle ortaya çıktığı, 2020'nin ise son 5 yılın en kurak yılı olduğu belirtilen raporda ayrıca Konya'ya da yer verildi ve "Konya Ovası'nda çiftçiler, Temmuz-Aralık 2020 arasında 2019'un aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 38 daha az yağış gördü. Son altı ayda yağış olmaması, tahıl hasadını önemli ölçüde azalttı ve çiftçiler için kuraklık uyarılarını tetikleyerek gelecekteki mahsul üretimini tehlikeye soktu"  ifadeleri kullanıldı.

YORUM EKLE