Bir Bakü Klasiği!

Muhteşem bir yarış hafta sonunu tamamladık! Gerçekten muhteşemdi ve Bakü’de yapılan beş yarışın üçüncüsü yine sürprizlere ve olaylara ev sahipliği yaptı. Yarışa değinmeden önce hafta sonunu ele alalım.

Cuma günü yapılan ilk iki antrenman turlarında RedBull’un baskın bir üstünlüğü gözlere çarptı. Aynı şekilde Ferrari’nin Monaco’dan sonra yine bir cadde pistinde tek turdaki başarısı gözlerden kaçmadı. Cuma günü Mercedes açısındansa tam bir kabustu. Özellikle ikinci antrenman turlarında ilk on içerisinde yer almayan Mercedes pilotları, sevenlerini düşündürdü. Ancak cumartesi gerçekleşen son antrenman turlarını Hamilton’un üçüncü tamamlamasıyla sıralama turlarında umut vadettiklerini göstermiş oldular. Son antrenman turlarında Verstappen 15. virajda bariyere çarparak seansı tamamlayamadı. Hafta sonunun sürpriz ismi ise son antrenman turlarında lider olan Gasly oldu. Tur süreleri ve araç kontrolü ile dikkatleri çekti ve aynı performansını yarışta da göstermiş oldu.

Sıralama turları 15. virajda bariyerlere çarpan Stroll ile başladı. Leclerc dışında kimse zaman turu atamadan kırmızı bayrak ile ara verildi. Ardından Giovinazzi’nin aynı noktada kaza yapmasıyla tekrar ara verilen Q1’de kaza yapan bu iki pilot dışında HAASlar ve Latifi elenmiş oldu. Q2’de elenen Vettel’in hırsı ve isteği ise gözden kaçmadı. Yarışın ön bölümünün belirlendiği Q3’te Leclerc, Monaco’da olduğu gibi ilk sırayı alırken, hafta sonuna kötü başlayan Hamilton ikinci sırayı aldı. İkinci çizgide üçüncü Verstappen’in yanında hafta sonunun sürpriz ismi Gasly vardı. RedBull’da Perez’in sıralama turlarında istenen başarıyı gösteremeyerek altıncı sırada başlaması ve Mercedes’ten Bottas’ın onuncu sırada olması ise yarışın heyecanlı olacağının ilk göstergeleri oldu. Monaco’da olduğu gibi sıralama turlarının son turunda Tsunoda’nın kazası ile seans kırmızı bayrak eşliğinde son buldu ve pilotlar son turlarını atamadılar.

Leclerc’in liderliğini ne kadar süre koruyabileceğinin, Hamilton ve Verstappen’in şampiyona liderliğinde neler yapabileceğinin ve Bottas ve Perez’in ne kadar sürede kaç sıra yükselebileceğinin merak edildiği bir yarışa başladık.

Yarışın ön bölümlerinde yaşananlara değinmeden önce Aston Martini ve AlphaTauri takımının oyuna dahil olduğunu söylemek gerekiyor. Yarışı harika götüren Stroll her ne kadar 30 turdan fazla kullandığı lastiğinin patlaması sonucu yarış dışı kalmış olsa dahi günün iyi isimlerindendi. Takım arkadaşı 4 kez dünya şampiyonu Vettel ise muhteşem bir iş çıkardı. Hırsı ve istikrarı ile dördüncülüğe kadar yükseldi ve yarışın sonundaki olayların da yardımıyla geriye düşmeden hak ettiği bir podyumu almış oldu. AlphaTauri’de ise bu sezona çok iyi başlayan Gasly yine harikalar yarattı ve podyumu hak etti. Ferrari’nin sıralama turlarında iyi olmasına karşın yarış temposunda aynı istikrarı gösteremediğini gördük ancak bu yarışta daha iyi bir performans beklenen McLaren pilotlarından daha iyi iş çıkarttılar ve takımlar şampiyonasında üçüncü sırayı aldılar.

LİDERLERİN MÜCADELESİ

Yarışın başlamasıyla ilk üç sıra yerini korurken Perez hızlı bir şekilde dördüncü sıraya yerleşti ve Verstappen’in arkasında mesafeyi koruyarak RedBull pit duvarının elini taktiksel açıdan güçlendirmiş oldu. Hamilton’un uzun düzlükte DRS kullanmadan yaptığı atakla birinciliği bırakan Leclerc, Verstappen’e de uzun süre direnemedi ve gerilemeye başladı. Perez’in de arkasında kalarak podyumdan hızla uzaklaştı. Pit-stoplara kadar Hamilton’un liderliğinde devam eden yarışta ilk zarları yine Mercedes attı Bottasla Hamilton’u RedBull pilotlarından önce pite çağırdı. Bottas’ın tüm yarış boyunca herhangi bir varlık gösterememesi ve yükselememesi Hamilton’u önlerde yalnız bıraktı. Üstüne bir de 4.6 saniyelik yavaş bir pit-stop yapmasıyla Hamilton, önce Verstappen’in sonra da Perez’in arkasında kaldı ve pist üstü pozisyonunu kaybetmiş oldu. Yarışın kalan bölümlerinin tamamında Perez, Hamilton’u arkasında tutmayı başardı. Yarışı koruduğu fark ile rahat bir şekilde kontrol altında götüren Verstappen’in liderliği garanti altında gibiydi, ta ki 46. turun sonuna kadar. Stroll’den sonra sol arka tekerleğini patlatan ikinci pilot Verstappen oldu ve yarışın bitimine birkaç tur kala kazanmak üzere olduğu yarışı bariyerlerde son buldu. Birçok pilotun lastiklerinin aynı derecede yıpranmış olması ve pistin üzerinde çok parça bulunması sebebiyle kırmızı bayrak ile yarış durduruldu. Sadece iki tur kaldığı için yarışın başlayıp başlamayacağı bilinmiyordu ancak uzun bir bekleyişten sonra yarışın durarak başlayacağı duyuruldu. Bu birçok şeyin değişebileceği anlamına geliyordu.

Pilotlar iki turluk bu yarış için tekrar gride dizildiler. Bu sefer ilk çizgide Perez ve Hamilton vardı. Hemen arkalarında ise harika bir yarış çıkartan Vettel ve Gasly. Yarışın tekrar başlamasıyla Hamilton Perez’e harika bir atak denemesi yaptı ancak geç frenleme denesinde hata yaparak birinci virajda dışarı çıktı ve sonunculuğa geriledi. Perez yerini korumuş oldu ve Vettel ikinciliğini sağlama aldı. Leclerc Gasly’e son tur içinde bir atak yapsa dahi geçmeyi başaramadı ve podyumun son kazananı da hafta sonunu çok iyi değerlendiren Gasly oldu.

Bu sezon ilk kez puan alamayan iki favori ismin arasındaki puan farkı değişmezken Perez şampiyona liderliğinde üçüncülüğe yükselmiş oldu. Aynı zamanda RedBull takımlar şampiyonluğunda Mercedes’e karşı büyük bir avantaj elde etmiş oldu.

Sürpriz podyumların yeri haline gelen Bakü hafta sonuna böylece veda etmiş olduk.  Fransa yarışında görüşmek üzere!

YORUM EKLE

banner205

banner204